På dagens arbetsplats är det viktigare än någonsin att ha utsedda utrymmen för ostörda samtal eller möten. Om ditt kontor inte har tillräckligt med privata rum för att rymma alla kan telefonbås och mötesbås vara en bra lösning. Här är en titt på varför dessa funktioner är så viktiga på den moderna arbetsplatsen.
Kraften i avskildhet
I en studie från Gensler från 2017 sa 64 % av de anställda att de behöver avskildhet på jobbet för att kunna göra sitt bästa arbete. Ändå uppgav endast 7 % av de tillfrågade att de har tillgång till de privata utrymmen de behöver. Det är inte konstigt att så många arbetstagare känner sig stressade och överarbetade; när man inte har någonstans att gå för att komma bort från allt kan det vara svårt att hålla sig fokuserad och motiverad. Som tur är finns det kontorsmöbler som löser detta vanliga problem.
Utsedda telefonbås och mötesmoduler ger de anställda den avskildhet de behöver för att kunna ringa samtal eller hålla konfidentiella samtal utan att behöva oroa sig för att bli överhörda. Detta är särskilt viktigt för säljare som kanske diskuterar känslig information med kunder, eller för personalansvariga som kan hantera känsliga personalfrågor. Dessa särskilda utrymmen gör det också möjligt för människor att lämna sina skrivbord i några minuter för att rensa huvudet eller ta en snabb paus, vilket kan bidra till att förbättra deras totala produktivitet.
Vikten av det första intrycket
Förutom att ge avskildhet kan telefonbås och mötesmoduler också bidra till att ge ett gott första intryck på potentiella kunder eller affärspartners. Om du träffar någon för första gången vill du att de ska uppfatta ditt företag som professionellt och välorganiserat. Att ha särskilda utrymmen för telefonsamtal och möten sänder budskapet att du menar allvar med att göra affärer och att du värdesätter dina anställdas tid och privatliv.
Slutsats
Om din arbetsplats inte har tillräckligt med privata rum som de anställda kan använda kan du överväga att investera i telefonbås eller mötesmoduler. Dessa funktioner ger den integritet och professionalism som dagens arbetstagare behöver för att vara produktiva och framgångsrika.